17. juni 2009

Historisk køkkenhave


Hvis du som jeg går og spekulerer lidt i selv at dyrke nogle af de planter, som fortidens mennesker har brugt i gryderne, kan du hente god inspiration i dette års udgave af programmerne "Frilandshaven" på DR2.
Jeg har nu ikke de store forhåbninger om at komme i gang i år - det har vi vist alt for mange haveprojekter kørende til at kunne overskue. Men det kunne jo være sjovt til næste år...

Da det kan være lidt uoverskueligt at finde rundt til artiklerne om planter i de enkelte bede på Frilandshavens hjemmeside, har jeg lavet nedenståede oversigt:

Frilandshaven
Stenalderbedet
Jernalderbedet
Vikingebedet
Middelalderbedet
Renæssancebedet

Du kan også se programmerne her.

1 kommentar:

  1. Jeg har lige hørt at der er en urtehave i Nørresundby, så den vil jeg gerne selv besøge her i sommer engang... Kan ikke huske det korrekte navn, men mener det er denne:
    http://home1.stofanet.dk/akira/page7.html

    Faktisk er der rigtig meget historie gemt i Nørresundby :-)

    SvarSlet