6. juli 2010

Sokker i nålebinding

For nogle uger siden blav jeg omsider færdig med mit første par nålebundne sokker. De er lavet i York-stinget, da jeg både synes at det er det pæneste (af de 2 sting jeg kan :-) og fordi det er så nemt at lave. Nu er et par sokker måske ikke noget særligt, men da det er mit første par, har jeg fået blod på tanden og er straks gået igang med et nyt par til sønnen. Jeg fik at vide af en viking, at der vist findes omkring 20 forskellige stingtyper! Hvis der er nogen derude, som kan anbefale en god bog eller et godt websted, med beskrivelser af disse sting/teknikker, er du mere end velkommen til at sende en kommentar på dette indlæg!

1 kommentar:

  1. Der findes mange flere end bare 20 sting.
    Jeg læste engang at der var over 1024 sting.

    Jeg har lavet en nålebindingsblog, hvor jeg har lagt videoer ind, jeg har fundet rundt omkring, samt lidt opskrifter på ting man kan lave.

    Du kan finde bloggen her: www.naalebinding.blogspot.com

    SvarSlet