27. maj 2009

Besøg på Moesgaard Museum

I april måned udnyttede min søster og jeg det super gode vejr til at tage til Moesgaard Museum. Vi så bl.a. den flotte nye(?) opstilling med Grauballe-manden, den faste udstilling, en særudstilling om runer, og så gik vi en helt vidunderlig tur i området omkring Moesgard på Oldtidsstien. Vi kom dog ikke hele vejen rundt, men jeg kan alligevel varmt anbefale turen som på det tidspunkt var i den skønneste forårsskov. Vi sluttede af på marken med fårene vest for museet. Jeg havde set frem til at se stenen med de to solhjul - men hvor var den?? Jeg tror ikke, at der er en sten på den mark, som vi ikke tjekkede efter - selvom stenen angiveligt skulle stå i nærheden af stenene med grubeskåle! Den er åbenbart væk - måske jeg skulle kontakte musset og spørge dem ad?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar