31. maj 2009

Helleristning




Da jeg i påske-ferien tilbagte nogle dejlige dage i et sommerhus i Nordjylland med familien, faldt jeg over denne gengivelse af en helleristning i et galleri. Motivet er malet på en glasplade og og monteret på en træramme. Straks jeg så den, vidste jeg, at jeg måtte have den med hjem.
Et stykke tid efter opdagede jeg, at samme motiv pryder melposerne fra bageriet Aurion, hvis mel jeg bruger til bagning af speltbrød. Nu er jeg blevet nysgerrig efter at finde ud af hvor helleristningen stammer fra. Jeg har slået op i bogen "Det kosmiske bryllup" af Berit Johnson, som indeholder mange billeder af helleristninger, men desværre var den ikke med. Efter lidt søgning på nettet har jeg ikke kunnet finde nogle oplysnigner. "Min" helleristning minder meget om motivet fra Bohuslen, men det er ikke den. Er der mon nogle af jer derude som kender svaret?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar